Våren på väg?

Vädret har varit fantastiskt i Stockholm de senaste dagarna. Jag önskar verkligen att jag hade haft en kamera nu så jag hade kunnat ta lite vinterbilder innan det blir vår på allvar. Men det sägs att man kan njuta även utan en riktig kamera. 
 
Trombonen har jag lämnat in på lagning och jag får tillbaka den först på fredag, så imorgon kommer jag inte kunna öva. Lite frustrerande men det ska bli skönt att få den fixad. Dels är stämbygeln lite för stor så den går knappt att rubba, sedan behöver tömningsventilen fixas, bucklor bucklas ut och kvartsventilen behöver fixas så den inte låter så mycket. Det kommer bli som en ny trombon när jag får tillbaka den ;) 
 
Men hur som helst får jag tid imorgon till att laga matlådor (jag har bara hunnit laga mat två gånger sedan jag kom till Sverige, så jag har levt mycket på mackor), städa mitt rum och ordna lite alla möjliga saker. Det är så många småsaker som behöver fixas. Bland annat har inte mitt franska telefonabonnemang sagts upp, förmodligen inte internet heller, även om jag följt alla deras komplicerade regler. Så jag får ringa till dem imorgon och skälla ut dem och säga att jag inte tänker betala ett öre till! Dessutom måste jag kolla vad som hänt med mitt studentkort, för jag behöver verkligen få det snart så jag kan gå på bra konserter och liknande. Men allt löser sig i sinom tid!
 
Jag såg en så trött gubbe idag på centralen. Han satt och åt, och somnade innan han ätit upp hela mackan. Ni kan se att han har lite macka i vänster hand. Sedan satt han och snarkade ljudligt i lång tid. Solidarisk som jag är tänkte jag att han inte ska sitta helt ensam och se dum ut, så jag satte mig bredvid och somnade väldigt snabbt jag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0