En bra dag med snö blir en mycket bra dag!

Idag har varit en bra dag! Förutom franskalektion har jag bara övar själv och kunnat öva på allt det som jag behöver! Tidigare har jag ju haft orkesterprojektet, vilket var otroligt kul, men det betyder att jag spelade orkester flera timmar varje dag och hann inte öva på allt som jag ville. Så det är skönt att komma ikapp igen =) Dessutom ringde min trombonlärare från Sthlm idag och frågade om jag hade lust att göra praktik i Västerås Kammarorkester i april. Egentligen är det de på master som gör praktik i orkestrar, men jag antar att den enda tenortrombonisten som går master, var upptagen, så då frågade han mig. Det ska bli otroligt roligt hur som helst! Det är alltså ingen betald spelning, men jag är glad bara över att få spela =)
 
Nu på kvällen var vi ett ganska stort gäng erasmusstudenter som gick till en vinbar och försökte leka snobbiga. Jag är ingen vinfantast, men ett glas kan jag dricka och tycka är ok, även om det finns många andra drycker jag tycker är godare. Men det är alltid kul att träffa de andra utbytesstudenterna. Vi är väldigt många från norden så idag var det bara en holländare, en tysk och en fransyska som inte kom från Norden eller Estland. 
 
Så kom den äntligen! Snön alltså! Det har faktiskt snöat riktigt mycket ikväll, och den lägger sig också. Förmodligen kommer den inte vara kvar så länge, så jag stack ut i natt 1:30 för att fota. Jag hade tänkt åka över hela Paris och fota hela natten, men det snöade så mycket så det var svårt att hålla linsen fri och få bra bilder, även om jag använde paraply. Så jag gjorde bara en liten runda, och hoppas kunna ta kort imorgon om det inte snöar lika mycket då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0