Nyår

Vid nyår tog jag en bil tillsammans med Kristian, Daniel K och Mattias M och åkte på läger på Fridhem. Det är alltid trevligt att åka till Fridhem! Stället har ett väldigt passande namn, för det känns verkligen som ett hem med frid =) 

Till nyårsvakan är man naturligtvis tvungen att klä upp sig lite. Det ska ju inte se ut som det är en vanlig måndag!  Om ni undrar vad Mattias håller på med på den övre bilden, så får ni fortsätta undra, för jag vet inte heller ;)
 
Vid nyårsvakan är det en tradition att ha ett samkväm med mat (otippat va?), sång, andakt, lotterier eller liknande.
 
I år hade vi besök av två pastorer från Kenya och körde därför en tävling mellan svenska pastorer och kenyanska pastorer. Först fick Janne tävla mot kenyanen Benjamin, och tävlingen gick då ut på att sitta i 90% mot en vägg så länge som möjligt. Alla vi andra fick innan tävligen rösta på vem vi trodde skulle vinna. En röst kostade 100 kr, och pengarna gick till missionen. Jag kan avslöja att Benjamin vann mot Janne, och Daniel B vann mot kenyanen Samwel, så det blev 1-1 mellan Kenya och Sverige, och missionen fick in mycket pengar =)
 
Vid tolvslaget gick vi ut och sjöng en sång innan vi fyrade av raketer. Vissa har ju någon märklig tradition att man ska röka pipa vid nyår, så de rökte sin pipa och försökte se allmänt snobbiga ut ;)
 
Några av killarna ville ju naturligtvis visa att de som eventuella pojkvänner skulle kunna hjälpa tjejerna med frisyrer och det mynnade ut i en tävling om vem som kunde fläta den snyggaste flätan. Andreas B vann tävlingen, men jag är faktiskt osäker på om det var någon som nappade, eller om han fick fortsätta som singel! 
 
Nu kanske ni tror att det här är någon sorts tävling eller något, men inte då! Det här är helt enkelt hur bröderna Nilsson gör när de ska göra sig fina. Vi har vår egen idé om vad som är snyggt! 
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att det var bra predikningar och föredrag och dessutom väldigt trevligt socialt på lägret. Jag skulle absolut råda er att följa med nästa nyår. Eller varför vänta ända till nyår? De har ju också läger på sommaren! Håll utkik på www.fridhem.info

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0