Snö, förfrusna tår och björne

Ingen har väl missat att vi fått snö i Paris hoppas jag? Jag har skrivit det både här och på facebook, för det här är en viktig världsnyhet! Hur som helst såg jag en lite rolig sak när jag var på väg hem från gudstjänsten idag. De där två männen ni ser på bilden, står med en miniliten snöskyffel och en lika liten spade som de sandar med. De går alltså runt på gatorna med en skottkärra sand och sandar med en liten spade!! Snacka om ineffektivt! Man kan tydligt märka att Frankrike inte är ett vinterland!
 
Jag gick ut och fotade nu på kvällen, och fick några bra bilder (jag lägger ut imorgon, orkar inte kolla igenom nu) även om några blev betydligt sämre än jag hoppats. Det snöade lite så man hade ingen fin utsikt över Paris på en kulle där jag hoppats få jättefina bilder. Dessutom blir himlen alldeles för ljus när det är molnigt. Men hur som helst var det en tjej på min ålder som kom fram till mig och frågade om jag var professionell fotograf. Jag sa att jag inte var det utan bara fotar för nöjets skull. Tydligen var hon grafisk designer, men ville lära sig att ta foton bättre och tänkte att det kunde vara lättare om man hade någon annan att utbyta idéer och tips med. Hur som helst bytte vi nummer och bestämde vi att vi ska ha en fotodate. Att ha en fin kamera fungerar som att ha en hund, folk som annars aldrig skulle sagt något, börjar snacka med en =)
 
Men jag har haft två stora problem under dagen:
1. Mina skor har spruckit i sulan undertill så allt kallt smältvatten och blask kommer rakt in i skorna. Dessutom verkar de släppa in kyla men inte släppa ut den, så jag har frusit som en gris ikväll. Förmodligen har jag förfrusit några tår, men det gör inte så mycket, om jag måste amputera dem så kan jag se det som minne från Paristiden.
2. Jag har fått en låt på hjärnan och kan bara inte få bort den! Och det är inte vilken som helst utan det är den här:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0