Vinter i Montmartre

Ja nu kommer bilderna jag tog igår kväll och som ni förmodligen bara lääängtat efter att få se. ;) Jag laddade ju upp en bild igår, men här kommer några till. Det här är alltså Sacré-Cœur, som ligger på toppen av Paris högsta kulle. 
 
Jag hade hoppats att jag skulle få en jättefin utsikt därifrån med alla snöklädda tak. Men tyvärr snöade det, så man såg inte så otroligt långt. 
 
Typiskt café i Montmartre. Om ni tycker Montmartre låter bekant kan det bero på filmen "Amélie Poulain de Montmartre" 
 
Montmartre är ett populärt område för konstnärer. Det är väldigt mysigt och charmigt, vilket förmodligen konstnärerna har ett öga för. Däremot är det inte det området som har finast och lyxigast byggnader, så de rika parisarna bor inte här. 
 
Notre-Dame, Paris hjärta! Notre-Dame ligger dock inte i Montmartre utan på île de la cité, helt inne i centrum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0