Hälsning till Frankrike

Nu har jag äntligen tagit mig samma och köpt en fransk flagga som jag ska skicka ned till konservatoriet i Paris. Ni som inte förstår vad det står skrivet ska naturligtvis skämmas! Men jag vill också ge er en översättning.
 
"Tack till min mästare Marc Lys
Ett stort tack också till Monsieur Millière, Monsieur Raffard, Madame Bartoli och trombonklassen /Thobias"
 
Marc Lys var avistaläraren som varje lektion spelade lika förvånad och uppgiven över mina ofärdigheter (kan man säga så? Det låter ganska bra!) i avistaläsning. Innan jag åkte därifrån sa han på skämt att jag var tvungen ge en svensk flagga som de kunde sätta upp på väggen så de aldrig skulle glömma mig. Och svensk flagga ska han få! Han sa också att jag skulle skicka ett inramat foto av mig, men det är jag inte riktigt lika sugen på. 
 
För er som undrar är M. Millière och M. Raffard mina trombonlärare och Mme. Bartoli var pianisten som kompade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0