Japans middag

Igår var jag inbjuden till en japansk middag hos en japansk kompis som brukar vara med i kyrkan, Mio. Det var spännande att äta japansk hemlagad mat. 
 
Mio är en mycket glad person som älskar att vara på kort och i allmänhet bjuda på sig själv. Vi fick henne att sjunga hela japanska nationalsången, och Maggie, tanten hon bor hos, var inte sen att haka på och sjunga för full hals även om det var första gången hon hörde den. Det ska medges att hon efter förutsättningarna gjorde det mycket bra, men det finns ju inget mer komiskt än någon som med full styrka försöker sjunga en okänd melodi på ett främmande språk. Jag höll på att bryta ihop! :D
 
Jag bjuder på den här bilden även om jag ser dum ut! =) Ett härligt middagssällskap ska sägas. En blockflöjtsspelande (han var bra alltså!) japan som inte kunde svenska, en 50-årig konstnärstant som har som sin största uppgift att rädda gamla sunkiga slussen, en lite försiktig sydkorean, en glad konstnärlig civilingenjör, en japansk kvinna som ÄLSKADE "Gangnam style" och "Harlem Shake", en norrländsk lugn civilingenjör, en galen japansk Mio, en man från Bulgarien och så jag. Ni hör ju själva att jag var den enda normala där! ;)
 
Hon hade bland annat gjort egen sushi! Det var gott! Jag som annars inte är så förtjust i sushi gillade verkligen det här. Utöver det fanns det någon sallad med sjögräs i, bläckfiskschips, ägg- och kycklinggryta, några starka gröna ärter, risvin m.m. Jag prövade nästan allt! ;)
 
Från balkongen på det huset har de en jättehärlig utsikt över Årstaviken och liljeholmen. Här ser ni i förgrunden Tanto på Södermalm, sedan årstabroarna där pendeltågen åker, och i bakgrunden liljeholmen. 
 
I brist på annat tog jag  bild på Södra station också. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Jag har en kusin som tycker det är den fulaste station som finns, och delvis måste jag ge honom rätt. Men det är bara så härlig känsla när man är där. Det känns som att gå in i en pelargång i en kyrka. Tyst, stort och härligt! =)

Kommentarer
Postat av: Marcus

"japans middag"? Var det hela landet som anordnade detta? :D

Svar: Japp, Japan ville hedra mig så de ordnade en middag för mig ;)
Thobias Nilsson

2013-05-15 @ 23:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0