Hemmastadd på ågesta

Ja igår började jag då på Ågesta, och även om förväntningarna var ganska höga hade jag intalat mig själv att det säkert inte var så bra, för när jag var där och provspelade så tyckte jag det såg lite tråkigt och på vissa ställen till och med lite skabbigt ut, men ågesta är toppen! =) På rummet visste jag bara att det skulle finnas skrivbord, säng, bokhylla och garderob, men de var allt i bra skick såg nyrenoverat ut, och dessutom har jag toa och dusch på rummet! GÖÖÖTT!=) Det blir ju nästan som en liiiten lägenhet, och jag bor i ett snyggt rum, dom andra har inte lika snyggt golv och dessutom kan jag öppna det stora fönstret och dom andra kan bara öppna lilla... så jag är glad!
Vi är bara 10 på brasslinjen, jusst nu är vi till och med bara 9, och av dom 10 är 6 trombonister, 3 trumpeter och 1 horn. Ingen tuba altså,.. riktigt synd! Jag hade hoppats på en balanserad brassensemble, men det kommer ändå bli kul att spela trombonensemble.
Och som lärare har jag som sagt Håkan Björkman, lärare på högskolan också och topptrombonist! Verkligen en av världens bästa! Efterssom vi är så många trombonister i år kunde han inte ta alla, men de tre som är kvar från förra får honom och jag, tur igen!

Menmen ska inte tjata med om det nu! Jag var inne en sväng till stockholm city osså och köpte SL-kort (nu får jag INTE tappa de!) och var i stadsbiblioteket. Älska Stockholm!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Thobias! Måste bara skriva och säga att jag tycker det är kul att du har en blogg o berättar om vad du håller på med nu för tiden. Fortsätt med det! :) Lycka till med musiken!



Kram Regina (Giselsson :))

2009-08-27 @ 09:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0