En intensiv vecka till!



Den här veckan har verkligen varit intensiv! Vi skulle ha konsert med KTH's symfoniorkester på torsdagen, så vi hade rep på måndagen som vanligt, på tisdagen skulle jag repa med Lilla Akademiens brass, men det blev inställt märkte vi när vi var där ;) Tredje gången jag åkte till odenplan och fått veta det när jag redan var där! Så jag, Susanna och Robert tog en fika på café 60. Negerboll för mig som vanligt, det är ju så gott!;) Men sen skulle jag se en konsert när Stina och Sjövärnet spelade en konsert, så jag stannade på stan och kollade i affärer. Det var härligt, jag älskar verkligen att gå i city när det är mkt folk! Konserten med sjövärnet var också bra! Dom spelar bra, och om du läser det här Stina så spelar du jättefint! =) Om du inte läser det spelar du ändå jättefint.
Onsdag var det rep igen med KTH's symfoniorkester, och på torsdagen var det först lunchkonsert på ågesta och sedan julkonserterna i Engelbrektskyrkan. Det är den kyrkan som är på bild, den ligger på en höjd också så det är jättefint där. Och det var bara så hääärligt att spela konserten. Orkestern spelade bra! Det var iofs en del inhyrda men det brukar låta bra om orkestern. Och vi sjöng med teknologkören som fått internationella priser samt en solist från operahögskolan. Jättebra musik vi spelade och det blev en helt speciell stämning när man sitter med stor orkester och stor kör i en fin stor kyrka! Och ute var det kallt och frost! Helt underbart, det är sånt som jag bara älskar. Man får en sån kick av att spela konserter!=)

Och idag fredag hade jag trombonlektion och åkte sedan hem för att spela konsert med orkesterföreningen på söndag. Direkt när jag kom till hultsfred var det rep, så jag kom inte hem förrän typ 9. Och dessutom har jag haft lektioner och egen övning hela veckan... det har varit MYCKET! Men ändå jätteroligt! Fast jag har sovit så lite, ganska sena kvällar och sen går jag ju upp tidigt på morgonen och övar trombon innan frukost. Jusst vi gjorde pepparkakshus också på onsdan, kolla in de! Det är stadshuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0