Julshopping!



Igår blev det sent! Först gjorde jag, Stina, Susanna och Fredrik tacos som vi käkade och kolla på "på andra sidan häcken" och sen kollade vi lite tv på kvällen och snackade. Men jag mitt klantarsel hade glömt att jag höll på att tvätta så jag fick ta ut ena tvätten och slänga in den andra mitt i natten, och naturligtvis glömmde jag den igen så jag var inte klar med torktumling och allt förrän efter kl. 3. Och när man för en gång skull får sovmorgon tar man ju den såklart, så jag gick upp 12:30 idag!=)

13:20 bar det av in till stan för julshopping! Det var verkligen jättehärligt, jag var i några olika gallorior men mest gick jag runt inne i city vid drottninggatan, sergelstorg, hötorget, NK, o.s.v. Som ni säkert förstår var det fullt av folk över allt, men jag gillar det! Det var itne så att det var jättelånga köer för affärerna är ju anpassade för mycket folk. Och jag som snålat som en giraff hela hösten tyckte naturligtvis att det var kul att äntligen få gå runt o leta efter roliga saker som jag fick köpa! Och som grädde på moset började det snöa jättemycket! Och jag har bara längtat såååå mycket efter snö... Och lite musikanter spelade julmusik, och vid sergels torg satt två spraykonstnärer och målade tavlor med sprayfärg. Otroligt duktiga är dom, och dom målar snabbt. Jag kan inte för mitt liv förstå hur dom kan va så säkra och duktiga som dom är, helt fantastiskt.

Och så spelade dom in en film också! Riktigt kul att se. Det var en aktionscen med en man som bråkade med några andra män och så stod flera "coola" män och såg på. Dom körde hela actionscenen i slow motion, och sen speedar dom upp den sen på datorn antar jag. Men dom gjorde det riktigt bra måste jag säga! Fast dom hade säkert övat en del. Sen spelade dom lite andra scener också, och jag kan erkänna att jag gick förbi precis bakom nån extra gång, så om ni ser en film där dom är på sergelstorg, kolla lite extra så kanske ni ser mig i bakgrunden. Tillslut när alla julklappar var köpta åkte jag hem, och kom hem lite efter 19:00, lång, hård och rolig dag!;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

gaah.. jag har inte köpt en enda julklapp än, börjar få lite småpanik!!

2009-12-13 @ 17:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0