Vinter!



Idag (precis som alla andra dagar) när jag vaknade hoppades jag på snö och vinter när jag med spänning drog upp rullgardinen. Men skillnaden mot alla andra dagar var att det faktiskt var snö och vinter idag! Bara det var ju en bra start på dagen, och när det sen var risgrynsgröt till frukusten blev det bara bättre! Humör i topp till repet med brassensemblen altså, men så fick jag veta att Johannes (en trombonist här) mormor hade dött, och även om inte jag kände henne blev jag ju ledsen för hans skull, och stämningen var inte riktigt lika glad längre...
Men vem kan vara oglad nån längre tid när det är snö ute? Inte jag iaf! Efter samling med allsång av julsånger, och lunch sov jag faktiskt lite för jag har börjat få tillbaka den gamla dygnsrytmen (det kanske ni kan se på tiden jag laddar upp det här inlägget!:P) men de va så skönt! O sen duchade jag och gjorde mig iordning för julkonserten som vi skulle ha på Södermalm!
Det var en rolig konsert, vi spelade ett styckte med tre satser, för tiomanna-brass, och sen kompade alla till allsången som vi hade. Sen spelade Stina (hornist) och Robert (trombonist) ett solostycke var, och jag, Robert och Susanna spelade en plankad version av de tre tenorernas "O helga natt", som vi spejsat till lite så det blev lite skådespel osså;) Ni skulle sätt oss, vi röjde fett! Men det går inte beskriva så skyll er själva att ni inte komm till konserten.
Sen efter konserten har jag spelat massa piano! Och det snöar nu igen, härligt! Och nu ska jag strax sova, men först ska jag lyssna lite mer på Christian Lindberg! Det borde ni också göra! Puss

Kommentarer
Postat av: Rebecca

snö :D <3

2009-12-15 @ 01:51:31
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0