Inte så lyckat kanske...

Ja, den där provspelningen till landslaget kanske inte gick så jääättebra :S Det var tre delmoment i den:
1. Valfritt styckte, jag spelade webers romance, och det gick ok, men jag missade alla höga toner:(
2. Obligatoriskt stycke. Det gick bra! På ett ställe tappade jag tonen, men det kan ju hända....
3. A vista stycke! Det gick jättedåligt. Det var högt och jobbigt, hade klarat det om det inte var på provspelning...

..och jag fick höra att det var runt 25 sökande på trombon, dom tar in 4... Och dom sa att i år var det otroligt svårt på trombon... BLÖÖÖÖ! Så jag tror absolut inte jag kommer in, men med tanke på att jag förra året sa till alla att jag inte klarat det och sen ändå kom in kanske jag inte ska säga för mycket!



Ok det här är en fransk sång som jag tycker är fin... en 11 årig kanadensisk tjej sjöng den när hennes mormor dött. Jag vet att det är många som är trött på att jag gillar franska så mycket, men den är verkligen fin, så lyssna ändå!;)

jag ska försöka översätta texten:

När regnet faller                                                                           
När jag har tråkigt                                                                        
När natten kommer                                                                      
Och när svalan ska ta vingslag (kan man säga så?)               
Så minns jag                                                                                  
Dina armar runt min hals                                                       
Din kyss på min kind                                              
Min hjärta slår häftigt                                                             

Ja det är härligt, det skönt                                                 
Som ljudet från ett steg                                                                 
Svagare än en doft i maj                                                               
Ja det är härligt, det är skönt                                                 
Vilken doft av syrener                                                                              
Du skapar när jag tänker på dej                                                

När regnet försvinner                                                                     
Natten flyr                                                                                          
Så ler du åt mig                                                                                                        
Ja, jag återser ditt ansikte                                                             
Som ett hägring bland molnen                                                     
Jag har händerna runt din hals                                                     
När jag kysser din kind                                                                   
Slår mitt hjärta hårt                                                                          

Ja det är härligt, det skönt                                                             
Som ljudet från ett steg                                                                  
Svagare än en doft i maj                                                                
Ja det är härligt, det är skönt                                                         
Vilken lila doft                                                                                   
Du skapar när jag tänker på dej                                                   

Jag har händerna runt din hals                                                    
Och jag kysser din kind                                                                 
Synd för den avundssjuke                                                            

Ja det är härligt, det skönt                                                             
Som ljudet från ett steg                                                                
Svagare än en doft i maj                                                     
Ja det är härligt, det är skönt                                                      
Vilken doft av syrén                                                                     
Du skapar när jag tänker på dej                                                 

Ja det är härligt, det skönt                                                             
Som ljudet från ett steg                                                               
Svagare än en doft i maj                                                                
Ja det är härligt, det är skönt                                                        
Vilken lila doft                                                                                  
Du skapar när jag tänker på dej                                                  
På dej             

Och på franska:
Quand tombe la pluie
Quand je m'ennuie
Quand vient la nuit
Et quand s'en va I'hirondelle à tire-d'ailes
Je me rappelle
Tes mains autour de mon cou
Ton baiser sur ma joue
Mon Coeur bat tout à coup

Oui c'est doux, c'est tout doux
Comme un bruit de pas
Plus léger qu'un parfum du mois de mai
Oui c'est doux, c'est tout doux
Quelle odeur de lilas           
Tu commenses à créer quand je pense à toi

Quand cesse la pluie  
La nuit s'enfuit Tu me souris    
Oui je revois ton visage  
Comme un mirage, dans le nuage
J'ai les mains sur ton cou
Quand j'embrasse ta joue 
Mon cour bat tout à coup

Oui, c'est doux, c'est doux
Comme un bruit de pas
Plus léger qu'un parfum de mois de mai
Oui c'est doux, c'est doux
Quelle odeur de lilas
Tu commenses à créer quand je pense à toi

J'ai les mains sur ton cou
Et j'embrasse ta joue
Tant pis pour le jaloux

Oui c'est doux, c'est doux    
Comme un bruit de pas
Plus léger qu'un parfum de mois de mai
Oui c'est doux, c'est doux
Quelle odeur de lilas
Tu commences à créer quand je pense à toi

Oui, c'est doux, c'est doux
Comme un bruit de pas
Plus léger qu'un parfum de mois de mai
Oui c'est doux, c'est doux
Quelle odeur de lilas
Tu commenses à créer quand je pense à to

Kommentarer
Postat av: ulrika

Vackert vackert alltså!:)

Franska det slår faktiskt ganska högt...

2009-03-01 @ 01:00:52
Postat av: Malin

Grattis på din stora dag!!!



Kul med din blogg, den ska följas =0)



Håller tummarna om landslaget..

2009-03-01 @ 22:51:36
URL: http://www.frudanmark.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0