Bokläsande leder till inga krockar!



Jag läste ut en bok idag. Det var så länge sedan jag läste en bok utan att vara tvingad av någon svensk, engelsk eller fransklärare, så jag fick för mig innan i veckan att jag skulle läsa en bok och lånade en mycket fin bok på bilblioteket. Så ruggigt bra bok! =) Handlar om en kvinna som skiljt sig och flyttar tillbaka till sin barndomsby, där alla inklusive hennes egen mor tycker illa om henne för att hon har skiljt sig. Det var i början av 1900-talet som ni kanske förstår ;) Och så råkar hon ut för massa skit, men hon är så kaxig så hon klarar det iaf, och tillslut blir hon kär i man där och dom gifter sig. Själva historien var inte så jättespeciell, det har man hört förr, men sättet den var skriven på gjorde den ännu bättre.. hur som hälst var den bra=)

Men jag har varit duktig också! Jag har sprungit 5 km idag.. det är så skönt att springa! Borde göra det oftare, har sprungit två gånger denna vecka, men vill öka till 4 ggr eller något. Sen har jag äntligen kört bil igen! Det var rålänge sedan jag körde bil, jag har alltid haft massa annat att göra, eller glömt eller så har inte pappa varit hemma. Men idag körde jag och var ute och körde lite på vägarna också. Det var ju kul!=) Men jag måste erkänna att jag fortfarande har mycket åkrädsla kvar sedan krocken. Sketna krock, det gör att jag alltid sitter lite på halvspänn när jag åker bil... Men tro det eller ej så kände jag mig säkrare när jag själv körde... det gjorde nog inte alla dom okring;)
Än sålänge har jag inte pajat någon bil och inte kört på så många människor heller! Jag är själv förvånad! 

Men nu ska jag jobba med projektarbetet! Det känns för en gångs skull som det går bra! Vill gärna ha hunnit skriva klart till påsklovet så jag kan ordna med layout och fixa alla 21039128 bilder jag ska ha... men det är väl bara önsketänkande!
Ha det fint... pöööss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0