Hur tänker egentligen folk?

Ja, jag undrar verkligen det när jag är ute på internet. Om jag ser på expressen att "Linda rosing tappade rosa strumpa i centrala Stockholm", och tycker att artikeln verkar helt ointressant, läser jag den då? Näe, antagligen inte! Men om jag tycker att det där verkade lite kul och ändå läser artikeln så ser jag 324987 kommentarer med "Har dom inget bättre att skriva om" eller "Vilka onödiga nyheter!" o.s.v. Viss det ÄR ointressant och onödigt, men tydligen är det tillräckligt intressant för att dom ska lägga tid på att först läsa artikeln och sedan till och med kommentera att den är onödig! Är det inte lite konstigt?

För att inte tala om alla negativa kommentarer folk skriver om bloggare t.ex. blondinbella. Jag tycker själv inte att hennes blogg verkar så intressant så jag läser den inte, men har läst lite nyheter om henne. Och folk är skitsura på henne och tycker hon är idiot. Varför? Jo för att hon är rik, blond och bor i Stockholm! HAR INTE MÄNNISKOR NÅGOT BÄTTRE ATT GÖRA?! Om hon skriver en blogg som är populär så är det väl kul för henne? Och om man inte gillar hennes blogg, måste man helatiden snacka om hur blåst hon är? Kan man inte istället läsa nånting som man tycker är vättigt i så fall?

Vad är det egentligen som gör att man skriver mycket elakare saker på internet? Är vi så fruktansvärt fega så vi inte vågar säga det i verkligheten, men ändå gör det på internet? Och varför är det svenskar och amerikanare som är så elaka helatiden? Jag brukar hänga mycket på youtube, och där finns det många videor som faktiskt är riktigt värdelösa, men man kanske kan säga det på ett snällt sätt. Svenska videor får ofta kommentarer med bara massa svordommar och personangrepp, och amerikanska är likadana. Helatiden ska man klanska ner på det negativa. Men sen kollar jag på en fransk film, som inte heller är så bra och då låter kommentarerna "Bra idé, men lite overkligt med blabla" eller "Toppenbra! Du kan verkligen det här!" eller liknande. Dom har oftast en vänskaplig stämning och inställning till varandra, och samma sak med italienarna! kan inte vi ha det i Sverige också?

Jag tycker bara det är lite dålig stil!=)

agressionerna ute för idag!
/Tehå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0