Äntligen "hemma" igen



Nu har jag precis kommit till Ågesta igen! Det är lite knepigt och veta vad man ska kalla hemma. Ågesta är ju hemma, men samtidigt är ju Lönneberga hemma. Aja, kanske inte så viktigt problem. Jag vet att jag inte har skrivit på länge så vi börjar med onsdagen och uppkörningen.
Uppskrivningen gick bra, så det var skönt, men sen hade jag drygt två timmar ledigt innan uppkörningen, och jag tänkte att jag skulle gå till biblioteket och läsa och käka lunchen jag tagit med. Men jag va så nervös så jag läste lite serie, kollade klockan, läste lite till, kollade klockan o.s.v. Jag var verkligen jättenervös och jag kunde inte äta hälften av lunchen även om jag verkligen försökte. Men rasten tog slut (och mina naglar lika så!) och jag skulle köra upp. När jag så satte mig i bilen blev jag helt lugn, jag kom ihåg vad lärarna sagt och bara körde som jag skulle, jag trodde på ett ställe jag missat en skylt, men det hade jag inte. Så när jag kom tebax sa han bara
"Ja, då får du köra ensam i fortsättningen"
Jag: VAH? Är jag godkänd???! (egentligen var jag itne förvånad för jag HADE faktiskt kört bra, men det gick så snabbt från att inte ha körkort till att ha så ja blev ändå lite paff)
Han bara kollade lite på mig, och fortsatte snacka :D Jag var glaaaaadd!!

Igår och idag var vi från Ågesta på Lunnevad och skulle ha lite utbyte med dom där. Vi ha spelat massa storband och jazz, och jag som verkligen hatar det. Innan har alla bara sagt att jag har ju inte testat så jag kan inte säga så mkt, men nu har jag tästat och det var värre än jag trodde :D haha, nämmen de känns så meningslöst, bara massa skalor och höga skrikiga toner och sånt, jag får verklinge inte ut något av det och det är vråltråkigt att spela! Jag är så trött på jazz o storband så jag bara är tvungen att lyssna på klassiskt nu!=) Men nu är jag ju tillbaka här och får spela min klassiska musik igen!=)


Kommentarer
Postat av: Malin

STORT GRATTTIS TILL KÖRKORTET!!! STORT!!

2009-11-04 @ 23:24:40
URL: http://frudanmark.blogspot.com
Postat av: Maria Andertun

Ja, GRATTIS till körkort! Skoj att du också har svårt att välja vad som är hem: Stockholm eller hos mor o far. Det är inte alltid lätt =)

2009-11-05 @ 00:51:51
URL: http://frkandertun.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0