Härlig fredag!



Igår fick jag för första gången höra Christian Lindberg spela live. För er som inte känner till honom kan jag berätta att det är världens första trombonist som försörjt sig som solist och jag är inte säker, men jag tror han är den enda trombonisten som försörjer sig som solist. Han är jätteduktig verkligen och har spelat in mängder av cd-skivor. Och nu ska han spela in en till med en blåsorkester här i Stockholm, och vi satt med och lyssnade på repet. Jag blev förvånad att han gjorde så många missar som han ändå gjorde, men tydligen är han en sån att han när det är inspelning eller konsert skärper till sig lite och spikar allt. För han är helt sinnessjukt duktig! Det var härligt o bara få lyssna!=)

Sen på kvällen var Susanna, Fredrik och jag på konsert i Berwaldhallen. Dom spelade Mendelssohns violinkonsert och Bruckners 3e symfoni. Jag tycker mest om violinkonserten för den är så sinnessjukt fin! Jag har nördat den i flera år så det var så skönt att äntligen få höra den live! Det är egentligen så ruggigt skönt liv jag lever här. Jag spelar, träffar folk, spelar i nån orkester, går på nån konsert, är på nåt bibelstudium, är lite i stan o.s.v. Och musiken jag får höra och alla lärare och tillfällen och allt här, det är toppen! Jag ångrar inte ett ögonblick att jag valde Ågesta och Stockholm. Jag vet att jag kommer se tillbaka på det här året med nostalgi i framtiden!=)
Sen på kvällen satt vi i Ågesta o spela lite frågespel o snacka o hade trevligt!=) Det var en lyckad dag måste jag säga!

Och idag har jag varit hos cicci och levt runt här lite, men osså varit inne i stan lite och varit på en predikan o så. Men visste ni att det är ostkakans dag idag? Det visste cicci och jag så vi har ätit ostkaka!:D Så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0