Lite ledig...

Idag hade vi en solokonsert igen, och den här gången spelade jag på solokonserten. Både trombon och piano. Jag var nervös innan ganska mkt faktiskt, speciellt för pianot för jag visste att det kunde gå lite hur som hällst! Först spelade jag trombonstycket, och det var en hel del jag velat göra och som jag övat på innan som jag inte gjorde när jag spelade upp, men ändå kändes det som det gick ganska bra. Jag hade inte toppenton hela tiden, men det kunde absolut gått mycket sämre, och jag var itne så nervös att alla dynamik försvan. Däremot tog vibratot stryk!=)
Sen direkt efter skulle jag spela piano, och det är ett stycke med mkt sextondelar i högerhanden. Och jag kan inte få handen att göra som jag vill! Jag vill att den ska göra sextondelarna jämna, men den gör dom inte jämna ändå... STTÖÖÖÖRRIGT! Och när jag övat på stycker komm jag bort mig helt många gånger, men som tur va gick det ganska bra när jag spelade upp. Ända till jag märkte att bara halva sista sidan syndes, då blev det panik. Jag visste inte om jag kom ihåg sista sidan utantill, men det gjorde jag tydligen för jag tog mig i mål, även om det var långt ifrån perfekt!
Jätteskönt att konserten är över, och den var rolig ändå!

Sen har jag varit ute och gått en lång promenad med Fredrik och Sussanna. Så för att jämna ut det nyttiga åkte vi in o handlade choklad, kakao och marchmellows så gjorde vi varmchoklad med smält choklad, marchmellows och grädde i! Svingott, men jag blev så äckligt mätt av de!=)

Och imorn åker jag hem. Jag tänker vandra här ifrån redan halv 6 nån gång, så hinner jag med buss o tåg till centralen där jag åker med andra tåget. Ska bli jättekul att få åka hem och träffa folk igen!! Men jag har ju pressen att klara körkortet!! Jag hoppas och ber för det bästa! Men jag ska va hemma i 2 ½ vecka typ, värsta "lovet"!

Kommer nog ändå sakna Ågesta, spelandet och Stockholm, men jag kommer tebax snart.

PÖÖÖSS ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0