Vill ha körkort...



Som ni säkert vet flera av er är jag mitt inne i en intensivperiod för att ta körkortet. Så jag åker till Vimmerby varje dag och har åtminstone en lektion om dagen. Tyvärr är förbindelsen Lönneberga-Vimmerby sämst, och för att spara pengar försöker jag åka samtidigt som mamma och pappa, så det har blivit tidiga morgnar och sena eftermiddagar. Och allt går inte topp med körningen. Dom tyckte jag körde för snabbt in i korsningar och så, och jag kan väll hålla med till viss del men tycker dom är lite väl petiga. Men idag tog jag det långsamt o lugnt och då var hon väl ganska nöjd. Men det är alltid en del saker att jobba med, och egentligen skulle jag behövt en lektion till, för i Vimmerby vill dom ha två repetitionskörningar innan uppkörningen, som blir nästan som uppkörningen, men jag kommer bara hinna en.
Jag har ändå tagit ganska många lektioner tycker jag, men om man jämför med snittet i Stockholm som sägs vara 31 har jag ju tagit jättefå!;)
Men jag är så sjukt trött på att va i vimmerby hela dagarna, och pressen jag hela tiden känner, så jusst nu är ja sjukt less på det! Jag vill bara ha körkortet och skita i resten, jag bryr mig inte så hårt om jag är bäst på att köra, bara jag har kortet. Så jag hoppas verkligen att jag inte kuggar, men det kommer jag säkert göra för det!
Det är kul att va hemma och träffa lite folk jag känner och så, men måste ändå säga att jag längtar tillbaka till Stockholm en del. Jag trodde jag skulle känna det skönt att komma till vimmerby, hultsfred, dom orterna och kanske tänka att det ändå är såna orter som jag vill bo på, men näee. Verkligen inte just nu! Jag vill bo i Stockholm! Sen är det som sagt jättekul att träffa lite annat folk jag känner, och ser fram mot lägret mycket!

Håll tummarna för mig, jag kör upp på onsdag kl 13:00 så tänk gärna på mig då!

Kommentarer
Postat av: KARIIINNN

SAMMA DAG SOM VI PÅBÖRJAR VÅR LÅNGA VANDRING SÖDERUTTTTT!!!!!



det kommer att gå toppen! och gör det inte det såå tycker jag om dig ändååå! good luck! lots of löööve"

2009-10-24 @ 22:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0