Danmark är efterblivet... lr?



I helgen var jag hemma och i Danmark. Det var jättekul att träffa thess, michael och Nico! Nico har blivit så mycket större sen jag såg honom sist, och han kryper så snabbt nu! Han kan stå utan att hålla i sig men har inte lärt sig att gå än. Men hur trevligt det än är kan jag inte låta bli att tycka att Danmark är efterblivet. Jag tycker det varje gång jag är där! Dom har moderna aparater och allt, men samtidigt finns känslan av 70-80tal kvar. Det kan bero på att husen ofta är i tegel, och ligger mycket närmare vägen än i sverige. Eller att dom har många hus som det på bilden, eller så kan det bara vara en slump att jag sett många skabbiga hus och att det luktar så mkt rök!
Dessutom bidrar väl språket lite, dom säger afton istället för kväll och mor och far, och har kvar h framför v och sånt... Men som sagt var det kul att åka dit!

Sen han jag ju vara hemma lite, och vara med på Albins dop. Kul kul! Jag hann och träffa ganska många ändå, så det käns som jag uträttade något på resan iaf!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0