Toppenkonsert!

Idag har jag inte gjort så mycket, vi började med brassensamble, men eftersom vi är så många trombonister är inte alla med på alla, så det blev mkt rast för mig! Sen hade vi reportoarkännedom. Hur gutt som hellst! Vi snackar lite, och sen lyssnar vi på massa musik. Idag var det Beethoven, Mendelssohn, Brahms, Clara Schuman, Fanny Mendelssohn och Wagner! Härligt!

Sen åkte jag in till Stockholm för jag skulle på konsert i berwaldshallen! Det är ett tips till er som är under 23 och bor eller vistas i Stockholm, berwaldhallen erbuder gratis konserter till alla under 23. Det enda man behöver göra är mejla till dom, email finns på deras hemsida.
Men iaf så skulle jag hoppa av tunnelbanan vid Slussen och ta buss! Men hjälp vad mkt bussar, pendeltåg, tunnelbanor, bilar och folk det var! Det tog lång tid innan jag hittade till den hållplatsen jag skulle kliva på, kolla bilden så kanske ni förstår!


Men det var bara så varmt och härligt idag! Toppenväder och Stockholm är så fint, så efter jag hämtat biljetten till konserten hade jag lite tid att strosa på strandvägen, och fixa ett brev på posten och så. Underbart härligt med den delen av stan!

Själva konserten var toppen! Det var så fint att jag rös mååånga gånger! Verkligen jättebra! Mendelssohn, overture till hebriderna, Chopin; Piano Concerto no 2, Brahms; Symfoni no. 2. Och dessutom fick vi två extranummer. Det var Roland Pöntinen som spelade pianoconcerten, och han är så sketans bra! Härligt härligt!


Imorn ska jag sjunga kör!:O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0