1 dag kvar! =)



ÄNTLIGEN SKA JAG BARA JOBBA EN DAG TILL!!! :D  Jag är jätteglad att jag haft sommarjobb så jag fått ihop lite pengar, det hade blivit riktigt jobbigt annars. Men det är ju förtvivlat tråkigt. Jag är och kommer alltid vara en person som vill ha ett mer tankekrävande jobb. Jag kommer aldrig kunna nöja mig med ett vanligt arbetarjobb! Eller byggjobb eller liknande heller för den delen. Jag måste ha ett jobb där jag känner att jag utvecklas och jag kommer inte kunna få det utan att plugga vidare. Men jag pluggar gärna vidare, och kan absolut tänka mig jobb övertid om det krävs för att jag ska få ett sånt jobb! Det är jättetråkigt och på sätt och vis tycker jag synd om dom som jobbar med det, men det är ju dom som valt att jobba med det! Och jag är mer än någonsin emot en minskning av löneskillnader mellan arbetare och akademiker, av den enkla anledningen att det som vi gör på industrin är så sjukt mycket mindre krävande. Man lär sig utföra industriarbetarens syssla på en dag ungefär. Väljer man att ta den enkla vägen istället för att försöka skaffa bra jobb ska man inte heller ha jättehög lön. Naturligtvis inte låg heller, men som den är nu. Däremot borde t.ex. lärare, som studerat 5 år och har en otroligt viktig uppgift, få mycket högre lön. En lärare har nog ungefär samma lön som en industriarbetare, och lägre än t.ex. målare. Helt sjukt ju! Dom har ju lagt ut pengar och tid för att studera, och ska hjälpa nästa generation, det borde uppskattas mer!


Men det var inte det jag skulle snacka om egentlige. Bilden där uppe är från Krilles konfa i Norrland! Jag tror han trivdes bra där, men är väl inte så glad nu efteråt när allt är slut. Han kom hem för nån timma sen. Jag tyckte det var jätteroligt att få komma upp till Norrland en dag och träffa lite folk. Karin var så snäll och kom ut till Fridhem tidigare än hon hade behövt, för att se konfan och lite hoppas jag, för att träffa mej =) Hon ränner ju i Norge hela tiden den tjejen, så jag träffar inte henne så ofta och det suger :( Sen han jag träffa mina kusiner, Emanuel, Angelica, Edvard, Emma, Peter m.fl också. Det är ju så långt till norrland så det är inte ofta!

Den här veckan har jag träffat ganska mycket folk och haft det riktigt roligt på eftermiddagarna och jobbat och haft det riktigt tråkigt på dagarna. Måste dra nu och packa ihop lite noter som ska ner till Danmark imorn! 

PUUUSSS!=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0