Projekt fransmannen slutfört



Egentligen skulle ju Pierre-Henri åka hem på fredag, och dom här dagarna skulle vi åka runt i Stockholm och kolla på saker och så, men riktigt så blev det inte. När han var hos mig i Lönneberga, fick han veta att han kommit in på en militärskola i Lyon. Det är som ett universitet men innom armén så han kommer bli en apotekare, men har nu också blivit officer. Är inte det lite coolt att vara 19 och redan vara officer? :D Men iaf så ringde hans föräldrar på måndagen och sa att det hade kommit ett brev där det stod att han var tvungen att vara i Paris på en intervju och läkarundersökning på onsdagen. Han sa till föräldrarna att det var lite svårt eftersom han är i Sverige, så mamman ringde upp skolan och frågade om han kunde byta datum. Men ni vet ju hur militären är. Dom sa att om han inte var där blev han struken från skolan. Och det handlar om 6 års studier (med lön, 5000/månaden första året, 15000 andra... ) och 20 års garanterat jobb, så han hade ju inget val. Han fick boka om flyget och åka igår istället. Det var såklart tråkigt för då missade han den bästa delen av Sverige, Stockholm. :/

Men vi hade ändå hunnit med en del i Jönköping, Göteborg och Örebro. Örebro var en stor positiv överraskning. Staden var mycket finare än jag hade trott. Värsta fina parken och fina hus vid ån o.s.v. Eftersom det var sista kvällen slog vi på stort och tog en fin middag på en grekisk restaurant. Det var asgott, men kostade! :P Vi hade det bra överallt, men det blev ganska många små missar. Först var det vandrarhemmet i Göteborg som ville avboka vårt rum, för kortnummret han uppgett fungerade inte eftersom någon kapat hans kort så han fick spärra det. Sen missade vi incheckningstiden i Jönköping, så vi fick vänta länge innan vi kunde få hjälp att komma in i vårt rum. När vi skulle betala bilen gick det inte med hans elektronkort så då fick jag betala det så länge. Och när vi sent på natten skulle lägga oss i Örebro låg det redan en man Pierre-Henris säng. Vandrarhemmet hade dubbelbokat, men det slutade med att den andra mannen fick sova på liggunderlag =)

Jag tyckte bra om honom, vi hade ganska lika intressen. Men egentligen var han lite för rik för mig. Jag gillar rika människor, men jag är inte rik själv, och känner mig så snål när jag går runt och tjatar om att restaurangen är för dyr o.s.v. Och han gick i märkeskläder, tänkte väldigt mycket på hur han uppförde sig och hur han såg ut o.s.v. Jag skulle gärna va som honom, men jag är fattigare än så, det är bara sanningen. Dessutom blev han ganska lätt irriterad om något gick snett. Men fortfarande var han rolig att vara med! Det är nog en person som jag skulle vilja lära känna även om han inte varit fransk.... så nu får vi se om vi ses nån mer gång lr inte. Han sa att jag var välkommen till Frankrike, så jag får väl se =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0