5 dagar kvar!



Det är verkligen bara 5 dagar kvar innan jag har en kvart på mig att avgöra åtminstone ett års sysselsättning, kanske hela livets! Om jag säger att jag inte är nervös ljuger jag för det kommer och går lite nervositeten, och det värsta är att det känns inte som jag kan göra så mycket just nu, jag kommer inte bli så mycket bättre på 5 dagar!

På provspelningen kommer jag få spela 3 stycken, ett obligatoriskt och 2 valfria. Jag har tänkt spela
Morceau Symphonique, Alexandre Guilmant (obligatoriskt)
Romance, Carl-Maria von Weber
Trombon concerto, sats 3, Nikolaj Rimskij-Korsakov  

Dessutom ska jag ha med ett till stycke som jag får spela om de ber mig om det och då har jag valt
Cavatine, Camille Saint-Saëns

Alla stycken finns på spotify om ni vill höra dom, men där stavar dom det "Nikolai Rimsky-Korsakov". Men hur som helst kommer jag på kvällen få veta om jag blivit godkänt eller inte. Om jag blivit godkänd betyder inte det att jag kommit in, men om jag inte blivit godkänd kommer jag naturligtvis inte in. Har jag blivit godkänd ska jag dagen efter in till musikhögskolan igen och göra teori och gehörsprov.

Men det vore faktiskt väldigt konstigt om jag blev godkänd, och speciellt om jag komm in. Det är riktigt hård konkurens och jag vet att det finns andra som är bättre än mig. Men ändå vill man ju inte ge upp i förväg, jag kan ha tur, de otur, eller så kan det ju hända att juryn gillar mitt sätt att spela lr nåt liknande... men som sagt inget jag räknar med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG räknar med det! break a leg eller två eller så kommer jag och BOMBAR JURYN SÅ MYCKET ATT DE ÖNSKAR ATT DE ALDRIG FÖTTS TILL DENNA SNEDVRIDNA VÄRLD.



ja, jag ville alltså bara säga ett "lycka till". lycka till, th!!!!!!!

2010-03-15 @ 18:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0