Imorn gäller det!=)

Imorn nån gång efter 14:00 ska jag provspela för kunliga musikhögskolan i Stockholm. Och nu börjar jag bli riktigt nervös. Jag vet att det egentligen inte gör så mycket om jag inte klarar det och jag är ju som sagt helt inställd på att inte bli godkänd för det är 22 sökande i år och av dom kanske 1-2 personer blir antagna, men jusst nu skulle jag bara så gärna vilja komma in och bli musiker och få fortsätta med musiken. Är livrädd att jag tillslut ska bli civilingenjör i alla fall. Just nu är jag inte pepp på det alls! Men vi får se hur det går!



Nångting som jag vet gick dåligt var en tjej som övningskörde idag. Jag stod och väntade på bussen här på Ågesta, och så ser jag en polisbil komma, och jag blir först rädd att det var någon som ballat ur på skolan som det var en utväcklingsstörd som gjorde i november om ni minns att jag skrev det. Den tjejen fick ju flytta från skolan, så hon kunde det inte vara, men det finns andra möjliga, tro mig!;)

Men polisbilen svängde in på parkeringen där alla skidåkare var, och gick fram till en man och en tjej vid en bil och började prata med dem. Jag hörde inte allt de sa för de var en bit bort, men jag uppfattade att polisen fått en anmälan för att hon kört så dåligt så någon trodde att hon var rattonykter. Men tydligen hade problemet varit att växla och köra samtidigt så det hade inte funkat så bra...;) Och både pappan och dottern fick blåsa alkotest som dom klarade båda två. Och pappan fick visa papper på att hon fick övningsköra o.s.v. Dom stod o snackade länge men jag hörde inte vad de sa och vet inte riktigt hur det slutade, men när jag gick på bussen kom det en polisbil till!=)

Det måste kännas riiiktigt surt för henne att köra så dåligt att hon blir anmäld!:D Jag minns när jag precis börjat köra på landsväg och skulle köra med vår citroën. Den är bra på allting tycker jag nu, men det är ganska lätt att f motorstopp på den jämfört med espacen, så jag fick motorstopp när jag var tvungen att stanna vid farthindren i Silverdalen. Och jag blev stressad fick motorstopp igen, och igen, och igen! Tillslut fick pappa ta över. Då var självförtoendet på 0! Verkligen! Men jag blev iaf inte polisanmäld för att jag körde dåligt... kan tänka mig hur hon kände sig!

Jag skriver imorn hur provspelningen gick=)


Kommentarer
Postat av: Rakel

Heja Tobias!!!! Håller tummarna och tårna för dig idag!:) (Oavsett vad som än händer idag så ska du vara stolt över dig själv!) Kram!

2010-03-18 @ 08:43:07
Postat av: Rakel

Sorry!! Det var imorgon såg jag nu när jag läste det igen:D Men då får jag göra det idag och imorgon också!

2010-03-18 @ 08:44:16
Postat av: Anonym

MEN OFTA MIN EGEN SYSTER SKRIVER LYCKA-TILL-KOMMENTAREEERRRR!!!!!!!!!!! DRA MIG LÅNGSAMT BAKLÄNGES!!!!!!!!!!!



hursomhelst: jag hoppas att det gick jättebra igår! jag höll tummar och andra kroppsdelar, må du tro. du måste ge mig en fullständig genomgång av hur det kändes, hur det gick, vad de sa (osv) hur lycklig/nedstämd du än är. en förstaklassig uppdatering vill jag ha, bäste man!



jag är fortf knäckt över rakels kommentarer. jag har dock lyckönskat dig tidigare men.. he kändäs ba förargligt att min systra i hufvudschtan ska hinn före.



UPDATE SNARAST!

2010-03-19 @ 12:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0