OS-summering



Ja, nu är det några dagar sedan OS var över, och det börjar bli dags för en summering!

OS svenska flopp: Helena Jonsson! Jag tycker absolut synd om henne, och förstår att det kan gå så när hon har såna krav på sig. Men att var så dålig på ett OS efter att ha varit så bra innan, måste ju ändå vara en flopp? Herrarnas hockey var också en flopp måste jag säga! Bra match mot finland, sugig match mot slovakien!

OS svenska överraskning: Johan Olsson! Faktiskt visste jag knappt vem har var innan OS, och så tar han två brons och ett guld! Helt sjukt! Jag är mäkta imponerad av honom!

OS bästa tävling: Den bästa tävlingen måste ha varit herrarnas dubbeljakt! Helt otroligt att se hur svenskarna jobbade allihopa för lagets bästa, hur Olsson drog ifrån och hur Hellner sen i slutet spurtade till sig guldet! Och att Olsson orkade hålla i till slutet så han fick bronset! Helt underbar att se! Och Södergren kom som nr 10, det vill säga FÖRE norges bästa, Northug som kom som nr 11.

OS hatobjekt: Petter Northug! Han ÄR jättebra! Det är han verkligen, men han är inte så bra som han själv verkar tro. Och framför allt beter han sig som ett svin mot alla, och hela hans stil är så sjukt överlägsen. Spyor på honom! Och det värsta är att han ju gör det för att få uppmärksamhet, och han FÅR uppmärksamheten! Jag läser själv allt som skrivs om honom, och skriver om honom på min blogg!... blöööh

OS svenska stjärna: Marcus Hellner! Han är verkligen jättebra! Jag känner mig trygg när han åker för man känner att han vet vad han gör och hur han ska lägga upp det! Två guld är inte illa! Och sen tycker jag han verkar var så trevlig som person också. (till skillnad från en viss norrman!)

Tehås nya älsklingsobjekt: Anna Haag!:D Hon är bra (2 silver), hon är snygg, hon verkar va fett härlig och hennes skratt smittar verkligen! Allt rätt helt enkelt!;)

OS bragd: Anjas brons! Jag är väldigt imponerad det är jag verkligen. Det var en riktigt hård krasch dagen innan. Hon fick blödningar på flera ställen, och sen det psykiska! Hade det varit jag hade det tagit sjuuukt lång tid innan jag vågade åka utan att hålla igen. Men Anja är Anja, hon skiter i att det gör ont och skiter i rädslan och kör! Sen tycker jag det var jättetråkigt att hon inte fick fler medaljer sen, hade varit så roligt för henne. Men det där bronset....

OS mest udda spänning: Curling kan va lite underhållande att kolla ibland, men spännande?? Men i finalen mot Kanada var det riktigt spännande! Jag bet naglar! Och det hjälpte för Sverige fick guldet till slut!

OS flopp-nation: Finland! Seriöst, 1 silver och 4 brons?! I Finland borde alla förutsättningar för bra vinteridrottare finnas... jag tycker det är riktigt konstigt att dom inte klarade bättre än så

Sveriges får 4 av 5 tromboner. Det gick bättre än jag vågat hoppats på, men en hel del kunde gått bättre, typ skidskytte och hockey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0