Gatumusik på topp

Är det inte härligt att höra en brassensemble i tomteluvor spela såhär i adventstider. En brassensemble med pockettrumpet, sousafon, bastrumpet och klarinett(!). De spelade hällre än bra som man brukar säga. Skönt också att se sousafonisten spela med ena handen i fickan! =) 
 
Eftersom jag kom direkt från gudstjänsten där jag hade spelat trombon till sångerna, hade jag ju med min trombon. Som de glada och välkomnande amatörmusiker de var ville de naturligtvis att jag skulle vara med, men jag tackade artigt nej, eftersom de av någon anledning bestämt sig för att spela utan noter, och jag inte kände till alla låtarna. Varför de ville spela utantill vet jag inte, för det verkade inte som styckena satt i ryggmärgen precis. De påminde lite om ett brassband i Hilleröd som jag och en kompis testade ett rep, och gick ut därifrån mycket eniga om att "ALDRIG MER!!". Men jag älskar ändå att de spelar och är glada! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0