Julförbredelser i full fart...

Resan hem till Sverige gick väldigt bra! Jag gick upp redan 3:20 på morgonen och kom fram till Lönneberga på eftermiddagen och inget av tågen var nämnvärt försenat. När jag landade i Köpenhamn var det ingen snö, men redan i Malmö var det lite snö, och ju närmare Lönneberga jag kom ju mer snö var det. Det är så otroligt fint här med snö på tallarna och vitt, mjukt överallt. Jag hoppas jag hinner ta lite bilder på snölandskapet imorgon. 
 
Ganska direkt efter jag kommit hem började vi med julgodis, och mer viktigt, det stora pepparkakshuset. Peppparkakshus tycker man alltid är en bra idé när man börjar, efter några timmars arbete tänker man aldrig mer, och när det är klart och pyntat tänker man, "fy vad kul det var! Det ska jag göra nästa år också!".
 
Ritningen hade Christina gjort och vi fick improvisera lite för att allt skulle bli rätt. Ju mer vi byggde på det, ju med såg vi att det var en gubbe vi gjorde! Ser ni? =)
 
kl 04:15 hade vi satt ihop hela pepparkakshuset. Sedan är det såklart hela pyntningen kvar, vilket också tar otroligt lång tid. Men det är Christinas uppgift (hon håller på med det just nu) så jag är klar med min del. Jag lägger upp fler bilder när det är klart. 
 
Ja i Lönneberga är julstämningen på topp. Det mesta är klart, så imorgon är det bara lite mat som ska fixas och småplock, Skönt! 
 
Jag har inte med min dator hem över julen så jag vet inte hur mycket jag kommer uppdatera bloggen, men någon gång ibland kan jag nog låna pappas =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0