Madrid - Absolut!

Nu kommer fler bilder från Madrid, och det inleds med en bild av Palais des Communication, som jag tror är huset där kommunpolitikerna håller till, typ stadshus. En otroligt fin och pampig byggnad!
 
FANTASTISKA UPPTÄCKTEN! Centralt i MADRID finns det en godisaffär som säljer SVENSKT GODIS!!!  Man kan köpa lösgodis som heter "AHLGRENS BILAR",  "kolanappar" och "grädkola". (om ni inte hajjat det så försöker jag göra en aftonbladet där alla viktiga ord är stora så man snabbt ska se dem)
De har kexchoklad, plopp och allt annat gott godis som jag inte hittat i Paris!! Det var svindyrt 1,8€/hg men jag köpte ändå för vem vet när man kan köpa svenskt godis igen? (förmodligen om två veckor när jag åker till Sverige) 
 
I Madrid måste man såklart äta s.k. churros. Ni ser på bilden hur det ser ut. Det påminner lite om våfflor, och man doppar dem i choklad. Marcus och jag köpte en portion och delade på för man får helt enkelt så mycket. 1, 30€ kostade det. Det är ju ingenting! 
 
När man ser förälskade par och glada barn som leker meden föräldrarna övervakar kan man behöva lite tid för sig själv för att fundera på livet och kärleken. Det är en hård värld att leva i för ungkarlar! 
 
Som tur var är ju Marcus och jag inte så tungsinta typer så vi lämnade ganska snabbt våra grubblerier och forsatte vidare för nya äventyr i Madrid. (om man lägger in nya äventyr i en text låter det genast som antingen en dålig tidningsartikel eller en barnbok. Effektfullt!)
 
Utsikt över Madrid och solnedgång... Vad mer kan man begära? (För er som inte är så belästa kan jag berätta att det här alltså är min storebror Marcus)
 
Nattbilder går ju alltid hem! På sista bilden ser ni hur Marcus håller på att öppna porten in till trappuppgången där han bor. Han bor verkligen i centrum i Madrid! Jag bor centralt i Paris, men Marcus ÄR centrum i Madrid mer eller mindre. Häftigt!
 
Förutom att många hus i Madrid är väldigt fina är de ofta också färgglada. Det finns många hus i röda och gula färger. På sista bilder ser ni palatset, som jag också lade upp en nattbild på för några dagar sedan. 
 
Avslutningsvis är det en bild på några skyskrapor de har i Madrid. När vi var där var det söndagkväll så det var väl inte så otroligt mycket aktivitet i husen, utan de var ganska mörka och dessutom behövar man stativ för att ta bra nattbilder, så bilden kunde ju blivit bättre. Men häftiga är de hur som helst. Jag kan summera resan med att säga att Madrid rekomenderas! =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0