Ny spårvagn - jag är där

Idag har jag precis som vanligt haft fullt upp. Slapplördagar finns inte i en musikstuderandes liv =) Först skulle jag leta upp en ny halsduk eftersom jag lyckats slarva bort den andra. Min vana trogen åkte jag runt över hela Paris för att hitta en lika dan som jag köpte förra gången, men fick till slut nöja mig med en svart istället. Men världen går ju inte under för det!

Sedan ska man ju naturligtvis öva trombon. Det mesta är kul att öva, men skalor har jag alltid tyckt är pest!  Min lärare påstår dock att det är absolut nödvändigt att jag lär mig alla skalor, på alla steg (d.v.s. kunna spela en c-mollskala men kunna börja på t.ex F istället för C) i dur och moll, samt alla brutna ackord med alla omvändningar. Det är förtvivlat tråkigt att lära sig! Men det blir väl roligare när jag väl lärt mig! 

Efter jag övat trombon var jag tvungen att pröva nya spårvagnen som invigdes idag och som går precis utanför konservatoriet. Det är ju trevligt med spårvagn! Men tyvärrr verkade lite för många tycka det för det var knökefullt. Och nej, jag åkte inte spårvagnen bara för att testa, utan jag skulle ändå till en stor affär som låg i den riktningen. Så nu har jag handlat in för att göra fläskpannkaka till trombonmiddagen på måndag. Jag har också skaffat glögg, julmust och pepparkakor, så de andra ska få känna lite svensk julstämning =)
 
Mitt rum ser ut som en katastrof! Det ser ännu värre ut live än vad bilden visar! Jag har börjat städa undan lite nu, men städningen blir inte så effektiv när datorn står påslagen bredvid ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0