Oooopera

Kolla bara på den här byggnaden! Opéra Garnier,eller bara Opéra, som den oftast kallas. Otroligt fin byggnad med massa guld över allt! Nu borde jag naturligtvis säga att jag var där och såg en ballet eller något kväll, men faktiskt har jag inte varit inne i den än! Jag vet att det är dåligt! Och jag ska göra det innna jag åker från Paris, men jag har bara inte kommit till det än. Men jag vet av bilder att det är väldigt fint innuti också. 
 

Om ni har sett Fantomen på operan, så är det i den här byggnaden han sägs ha levt. Det är den gamla fina operan, men det spelas inte så mycket opera där längre. Det är mest ballet och konserter i Opéra Garnier medan de större operaverken spelas på Opéra Bastille som ni ser här under
 
Där har jag inte heller varit! Skämskudde till mig! Jag hade tänkt gå och se Carmen som de spelar nu i December, men alla biljeter blev slutsålda till alla föreställningar innna jag hann köpa, så det går inte. Nu är planen istället att jag ska gå i Januari och se renguldet av Wagner! Feta grejor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0