Raclette

Igår var det dags för Raclette-middag med trombonklassen. Det är tydligen väldigt viktigt att man prövat, och tycker om, det. Raclette är en ost, som varken är möglig eller stinker, som man smälter i den där manicken ni ser på bordet, och häller över kokt potatis och kött. Det var helt ok. Det är inte det godaste jag ätit, men det var absolut inte dåligt. Men de andra verkar uppskatta det lika mycket som vi uppskattar vårt julbord nästan! Det var myyycket viktigt att jag tyckte om det och visade det! ;) De hade beräknat ungefär ett halvt kilo ost per person! flämt! 
 
Tyvärr hade jag inte med mig min riktiga kamera, så blev bara lite bilder med mobilkameran, och dessutom väldigt dåliga såna ser jag... 
 
Som ni säkert kan förstå när det gäller 12-13 trombonister, satt inte alla bara stilla och diskuterade vädret, utan det flög toapappsrullar, tops, clementiner och ett och annat glas, under tiden som en annan sprejade alla med luktsprej. Livligt och hjärtligt så att säga... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0