Saffransbullar... eller något

När det är advent och man varken har snö, kyla eller julpynt får man göra precis allt man kan för att få julstämning. Julmusiken är ju en självklarhet, men det krävs även starkare artillerier. Så jag bad mamma skicka ned saffran från Sverige (tidigare försök på att hitta samma sak utomlands visar på att saffran köpt i Sverige är bäst!), vilket hon gjorde! Så idag stod det saffransbullbak på schemat. 
 
Det kändes riktigt juligt och såg ganska rätt ut, men resultatet var inget jag hoppade upp och bet mig över. De hade inte jäst som de skulle. Jag vet inte om det är jag som är dålig på att veta hur man ska använda jästen eller om det är den franska jästen som är dålig. Jag har inte hittat vanlig jäst så jag fick köpa någon märklig torrjäst. Förra gången jag bakade med den blev det också ganska misslyckat, så jag tror jag ska försöka se om jag kan hitta riktig jäst i en annan affär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0