Jobb och öva

Nu har jag snart jobbat i tre veckor på solhöjdens daghem för dementa. Det är faktiskt mycket bättre än jag trodde. Mina uppgifter består nästan uteslutande i att prata med dem, spela spel, gå promenad, göra fika, äta mat och diska. Det är inte så mycket vårduppgifter vilket jag är glad för. Jag har fått hjälpa en tant på toaletten två gånger, och det är sjukt osoft även om hon klarade det mesta själv., men annars har det varit lugnt. De flesta är väldigt glada och trevliga men vissa är lite mindre trevliga.
 
Jag: Hej Gudrun (nej hon heter inte det egentligen) mår du bra idag?
Gudrun (ilsket): JA! Det gör jag väl!
Jag (försöker få henne på bättre humör): Ja, det är klart när det är så här vackert väder mår man ju bra!
Gudrun (lika ilsket): Ja, fast Huddinge sjukhus är FULLT av sjuka personer även om det är vackert väder ute! *blänger på mig som om jag var en idiot*
Jag: Jo, det är ju sant. Vi får vara glada att det inte är vi som gör det!
Gudrun (fortfarande ilsket): Ja, fast jag hade förväntat mig att allt skulle vara klart när jag kom hit. Varför ska jag vara i tid om inte de andra är klara?
Jag ger upp och går till de andra trevligare gästerna =)
 
Imorgon ska jag spela piano på Solhöjdens allsång. Som ni säkert vet är jag väldigt dålig på att spela ackord, jag känner inte igen alla sångerna och dessutom har jag bara fått text med ackord, så det är i princip omöjligt för mig att spela till dem. Och pianot är så ostämt att det ibland diffar mer än en halvton, så det gäller att inte lyssna om man spelar rätt. Dessutom vill de sjunga Euphoria! Ha! Det är sjukt osvängigt när jag spelar! :D Men jag har glatt humör ändå!
 
När jag inte jobbar övar jag trombon på musikhögskolan, ungefär 2½ h/dagen så jag är borta från tidig morgon till sen kväll. Jag är sjuuukt trött!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0