Paris i höst!



Som säkert många av er hört ska jag få vara utbytesstudent på "Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris" i höst! Sjukt kul och sjukt oväntat! Det har ju alltid varit min dröm att få spela trombon i Paris. Jag trodde absolut inte att jag skulle komma in eftersom Paris är en av de populäraste musikhögskolorna och i Frankrike, ett land med 65 miljoner invånare, finns det bara två musikhöskolor. Men jag vet ju inte varför jag fick utbytesstudier där, om det var för att de tyckte jag var bra, eller om jag ska tjäna som varnande exempel för de andra trombonisterna där!

Paris är ju en fantastisk stad! I tätorten Paris bor det 10,4 miljoner, och med alla förorter ca 13 miljoner. Men även om staden är så stor är den otroligt vacker och välbevarad inne i staden! Alla som varit i Paris håller nog med mig om att det är något speciellt med Paris. Bara känslan av att vara där! Ni får komma och besöka mig! =)

Så nu hårdpluggar jag franska för jag vill vara riktigt bra när jag kommer dit! Ben, il faut que j'aille! À bientôt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0