Blått och gult!

Jag VET att alla har skrivit om det över allt och förmodligen har alla sett filmer av sista målet många gånger om. Men helt ärligt vad Zlatan och Sverige var sjukt bra igår! Jag blev helt stolt! Fransmännen kom idag på rad och gratulerade mig för Sveriges framgång. Det är underligt med svenska fotbollslaget, för ofta tycker jag de misslyckas totalt. De lyckades inte vinna mot Ukraina i EM, men de vann en viktig kvalmatch mot Holland mot alla odds, de vann mot Frankrike i EM, de lyckades hämta upp ett 4-0 underläge mot Tyskland, och nu spöade de England med stil. Jag hoppas bara de ska lära sig lyckas på viktiga mästerskapsmatcher också! 
 
Jag är inte extremt insatt i sport, även om jag tycker det är kul att kolla och följa med lite vad som händer. Men det finns några gånger som Sverige presterat på ett sätt som ger mig rysningar. Ni får gärna tipsa om fler matcher eller tävlingar, som borde vara med på listan, för jag har som sagt inte så stor koll. Här kommer i alla fall tre videoklipp som är värda att ses. Först gårdagens prestation:
 
Sedan matchen mot Tyskland 
 
Och den som jag nog ändå tycker är häftigast. Sverige - Finland i hockey. 
 
För övrigt kan jag ju bara meddela att Zlatan bor ca 4 km från mig. Funderar på om jag ska gå dit och hälsa på honom någon dag, men har bara inte kommit på en bra ursäkt än... hmm... Kanske kan låtsas att jag har ett barn som går i klass med hans barn, och att vi har ett problem vi måste lösa. Det brukar ju vara en hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0