Mamma hur gör du?

Meningen är ju att man ska lära sig av misstag, men ibland kan det krävas två misstag för att lära sig. I våras bestämde jag mig en dag för att göra raggmunk, för det är ju så gott och enkelt... trodde jag ja! Det visade sig att det var betydligt svårare att få raggmunk att hålla ihop än pannkakor! Så efter att ha gjort en portion misslyckade raggmunk lovade jag mig att aldrig göra det igen.

Imorn ska vi ha en internationell middag för alla icke-franska på CNSMP, där alla tar med något ätbart från sitt land. Och vad kommer jag då på att jag ska ta med? Raggmunk såklart! För det är ju gott och enkelt!! Och nu när jag ändå är i gång kan jag göra en stor sats! GRRR! Jag han ångra mig så många gånger under tiden jag gjorde dem! Men nu var det sista gången på riktigt! I framtiden ska jag leja mamma till att göra dem, för hon lyckas mycket bättre än jag! Men hur som haver fick jag ihop till kvällsmat för mig, och en bytta till imorgon och dessutom en hel stor hög halvstekt sörja som jag tänkt slänga. Men det visade sig att tantens vän här tyckte att misslyckad raggmunk var riktigt gott, så han frågade om han fick potatissörjan. Och visst fick han den! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0