Succé

Idag spelade vi den beryktade konserten med samtida musik. Jag vet inte helt hur det är i Sverige, men i Frankrike skiljer man mellan modern och samtida musik. Modern musik är t.ex. Ravel, Stravinskij och Schönberg, medan det som skrivs idag är samtida musik. Det vi spelade var i allra högsta grad samtida musik, för det fanns inget som påminde om Ravel eller Stravinskij där. Jag spelade faktiskt in när vi hade vårat genrep, och har lagt upp på youtube (fast inte så att andra kan hitta det. Jag kan inte lägga upp vanliga ljudfiler på bloggen så måste köra via youtube) så ni kan få höra hur det lät. Jag hade tyvärr alldeles för låg inspelningsvolym så ni får dra upp volymen till max, men ni får i alla fall en bild vad det är jag studerar till ;)
 

Som ni säkert förstår blev konserten en succé, och om ni frågar mig skulle jag gissa att det här blir sommarplågan 2013!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men nåt så fruktansvärt! Att det kommer upplevas som en plåga håller jag helt med dig om. Tror dock inte det bara kommer va begränsat till sommaren 2013, utan för alltid.

Svar: Men oj vilken skarp kritik! Du får ju tänka på att jag var med och spelade det här, jag kanske blir ledsen ;)Näe, jag håller delvis med dig! Jag kan tycka det är lite häftigt också, men det mesta av tiden tyckte jag det lät som man släppt in en klass tondöva dagisbarn på orkesterpodiet...
Thobias Nilsson

2012-11-29 @ 08:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0