Dyra byggnader och dyra jackor!

De flesta bilder jag laddat upp från Paris är bilder på gamla fina byggnader. Nästan hela Paris består av gamla fina byggnader. Jag tror inte det är många städer som har kvar så många hus från den tiden när man lade ner hela sin själ på att göra fina hus. Men det finns även områden med modernare arkitektur i Paris. Här är ett område i östra delen av Paris, som heter Bercy. 
 
 
På bilderna här ovanför ser ni franska nationalbiblioteket. På den övre bilden ser ni biblioteket i det vänstra hörnet med de fyra höga byggnaderna. Det är riktigt pampiga byggnader som inte bara inrymmer böcker, utan har restauranger, caféer, biografer och butiker. Det som jag tycker är häftigt är att när man står precis nedanför dem och kollar ser det lite ut som det är en stor bokhylla med böcker i. 
 
 
Jag tycker den där bron är så häftig, för den går som i vågor över Seine. Runtomkring biblioteket är det ett stort område där det bara är moderna konstruktioner, som jag för min egen del tycker är både häftiga och fina.
 
I övrigt kan jag meddela att jag idag äntligen tänkte se till att bli klippt. Så jag var nere vid en frisörsalong här precis klockan 10, som är vanlig hederlig öppningstid. Men den där salongen ville visst bråka, och öppnade istället klockan 11. Visst tänkte jag, då kan jag gå och köpa en jacka under tiden, för jag har ingen jacka än och nu börjar det faktiskt bli kallt! Så jag gick till Bazar de l'hôtel de ville och letade jacka. De har ett helt hus med fyra eller fem våningar bara herrkläder och jag hittade många fina jackor där. Problemet var bara att den billigaste jacka av dem jag kollade på kostade 315€! Flämt! 
 
Det är inte lätt när man vill ha det som är så dyrt! Menmen, jag fick gå till en annan affär och hittade till slut en jacka som jag gillade och som kostade lite mer rimliga 129€. Så jag köpte den! Men imorn har jag tänkt åka och byta den för den känns lite för stor... 
 
När klockan så hade blivit 11, gick jag tillbaka till frisörsalongen, bara för att upptäcka att de har stängt på måndagar! Vilken frisörsalong mitt inne i Paris har stängt på måndagar?! Phytt!! Jaja, nytt försök imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0