Kyrka, sol och foto!

Idag på gudstjänsten var det ett par som blev nya medlemmar i församlingen. Det är ju kul att det kommer nya medlemmar! Jag vet inte vad de hade för bakgrund sedan tidigare, men den här kyrkan är den enda bibeltroende lutherska kyrkan i Paris, så det är kul att de valt att komma hit! Efter gudstjänsten pratade jag med kantorn och sa att jag spelar trombon och studerar på CNSMP och undrade om hon ville att jag skulle ta med trombonen och spela. Hon blev jätteglad för att jag erbjöd det =)
 
Det har varit underbart väder idag! Det var inte varmt, kanske 10 grader eller något, men det var väldigt soligt! Och vad gör man en söndag i Paris när det är soligt? Man går naturligtvis till någon park och fotar! Idag blev det Jardin des plantes. Är det inte som att det nästan alltid är fint väder på söndagar? Jag vet att jag tänkt på det ända sedan jag var liten att på söndagen är det ofta sol! Kanske gör Gud så för att man inte ska skylla på dåligt väder och stanna hemma från gudstjänsten? Men så är det istället många som går ut i en park istället för att gå till gudstjänst! Otacksamt! 
 
På eftermiddagen åkte jag som vanligt till musikhögskolan och övade. De två bilderna ovan är delar av musikhögskolan. Först framsidan med huvudingången och sedan ena flygeln (eller vad man nu ska kalla det) på baksidan. Ska se om jag kan få fler bilder på andra delar av den senare när det är dag. Det är en häftig byggnad både utvändigt och invändigt, men tyvärr får man inte fota inne. 
 
De andra bilderna här är tagna precis runt omkring musikhögskolan. Jag har tyvärr inte gått där så mycket innan men det är riktigt fint och häftigt där. Stora skatebordsanläggningar, litet nöjesfält, konsertlokaler och parker. När jag gick där i en park som var väldigt mörk, gick jag förbi killarna på sista bilden. Jag fortsatte bara på gånvägen men de började snacka med mig:
- Hej du, fotografen!
- Ursäkta?
- Mår du bra?
- Jodå, jag mår bra, och ni?
- Jo, det är bra. Kostar det mycket pengar att ta en bild?
- Näe, jag fotar bara för nöjets skull.
- Men det var inte nöje att fota oss eller, så då ville du bara gå förbi?
- Haha, vill ni att jag ska fota er?
- Ja!
- Ja, om det är ok för er vill jag gärna det! (Jag tycker om att fota folk i olika situationer men brukar av hänsyn till dem inte göra det, åtminstone inte närbilder) Men jag har tyvärr ingen blixt och det är väldigt mörkt här (det var otroligt mörkt, även om det inte ser så mörkt ut på bilden) så jag vet inte om det fungerar. Men jag kan försöka!
- Aha! Och vi är svarta också, så då ser man ingenting!
 
Jag tog bilden och de tackade mig för att jag ville ta bild på dem (!), och så tog vi farväl och jag gick vidare. Jag tycker det är så härligt med såna människor! :D Jag har mött ganska många i Frankrike som bara är glada och trevliga och vill snacka lite. 
 
På vägen hem så glömde jag naturligtvis mitt kamerastativ på tunnelbaneperrongen, och märkte det precis när dörrarna stängts. Så jag fick hoppa av på nästa station och åka tillbaka, och som tur var hade ingen velat ha stativet så det fanns kvar! =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0