Världen är så stor så stor, Lasse Lasse liten...

Ja så går det ju i barnvisan i alla fall. Men jag skulle nog säga tvärt om: världen är så liten så liten, Lasse är sjukt fet! (nej det sista gäller inte riktigt för alla Lasse)
Igår hade utbytesstudenterna och lite annat folk en fest vid kanten till Seine och för en gång skull tänkte jag att jag skulle vara med tills det började bli dräggigt, och sen dra =) Men hur som helst, till den där festen kom det en dansk kille som bara var på besök i Paris för att han kände en annan utbytesstudent. Och är man två nordbor och är utomlands så snackar man ju med varandra, även om man aldrig i livet tagit kontakt med varandra i Sverige eller Danmark! Och så kom det fram att han spelar trummor, har bott två år i Sverige där han gått på Skurup folkhögskola, och att han nu börjat på kons i Köpenhamn. Och då ringde det en klocka hos mig, för jag visste att Anton, som jag bodde på rum med på LMH, har en kusin som gått på skurup och börjat i Köpenhamn på just trummor. Och visst var det Antons kusin! Hur sjukt är inte det att jag träffar hans kusin i Paris av en ren slump och att vi faktiskt får reda på det också? =) 
 
Nu ska ni se den delikata maten jag gjorde idag! 
Jajjemen! Flygande Jakob! Den har ju blivit en klassiker i Flempan och den funkar i Paris också tydligen! Att jag lägger upp bilder på all mat jag gör, beror på att jag lagar så lite mat så jag måste lägga upp bild på allt, för att mamma inte ska oroa sig för att jag inte äter! 
 
Men vet ni en sjuk sak med matbutiker i Frankrike? Förutom att alla är små och inte har svenska varor, är de ganska bra för de finns sjukt många av dem och de har ofta öppet till midnatt. MEN, en söndag efter 13:00 är det nästan omöjligt att hitta en butik som är öppen!! Är inte det sjukt att de har öppet till midnatt alla andra dagar men bara till 13:00 på söndagen? Och ännu sjukare är att klädaffärena, parfymaffärena och massor av andra märkliga affärer har öppet, men INTE mataffärerna. För vem behöver mat på en söndag? Då ska man ju svälta såklart! Jaja, som tur var lyckades jag efter lång sökande smita in som sista kund i en butik som hade öppet till 13:30. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0