Kindpussar? Nej tack!!

Det finns mycket med Frankrike som jag gillar, men det finns också saker jag verkligen inte gillar!
 
1. Kindpussar! Jag visste att de gav kindpussar i Frankrike, men jag trodde att det bara var riktigt nära vänner och gamla och generellt sett bara kvinnor. Men nej då! ALLA gör det HELA tiden! Jag hade lovat mig själv att helt enkelt inte bli så nära vän att jag skulle behöva bli utsatt för det, men det visar sig att man inte behöver känna varandra särskilt bra för att göra det! Och vad ska man göra när någon kommer fram till en? Fly skrikandes?? Det funkar inte! :S
2. Märkligt matutbud! När jag kommer till en mataffär här är den för det första inte så otroligt stor och för det andra har den inte vanliga varor, som normal mjölk som inte smakar grädde och som inte är långtidshållbar. Eller bröd som inte är franska, baguetter eller croissanter. För att få det måste man gå till en bagare.
 
3. Ingen struktur i tunnelbanan! De använder till hälften Stockholmssystemet där man låter alla gå av innan de man går på, men ofta orkar de inte vänta utan börjar masa åt båda hållen samtidigt. Det kan kanske bero på att chauffören stänger dörrarna så snabbt att man inte alltid hinner på om man väntar. Men sen är det förvånansvärt många som tänker, så fort de kommit innanför dörren, att här precis vid dörren är en optimal plats att stå, och så skiter de fullständigt i att det är 10 till bakom som vill in... Lär av Sthlm säger jag!
 
Men Paris är ju Paris så jag förlåter deras misstag. Nu ska jag gå och öva för det kan jag behöva. Jag är sämst av alla trombonisterna :P 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0