Ägare av kamera!!!

Mamma var alltid noga med att vi hade en riktig söndagsmiddag på söndagen. Det var helt otänkbart att äta köttbullar och makaroner eller korv och potatismos. Det är en tradition som jag anser vara mycket värd. Jag har absolut inte följt den i Stockholm. Men de söndagar som jag kommer hem lite tidigare vill jag gärna göra något gott. Så idag blev det fläskkarré stekt i grillolja med honungssmak, klyftpotatis, gräddsås och (hör och häpna!) pappas exklusiva vinbärsgelé. Möms!
 
Igår köpte jag också efter lång väntan, en riktig kamera. Det blev en Canon EOS 7D. Otroligt härligt att ha en bra kamera igen. Men jag köpte den utan objektiv. Men jag har ju en inneboende som har så många objektiv så jag tänkte att han märker nog inte om det är något objektiv som är borta, höhö... 
Näe, man ska inte skämta om stölder! Ska man lyckas måste man ta stölden seriöst!
 
I övrigt kan jag berätta att igår på SMASK så lyckades publiken överträffa (underträffa?) alla mina förväntningar. De röstade fram de två sämsta bidragen till finalomgång, och såg till så att det absolut sämsta bidraget vann. Bidraget heter "Hårdrock, öl och brudar" så ni kan ju själva föreställa er hur det är... Suck! Varför har folk så dålig smak? Det fanns ju två bidrag som var sjukt mkt bättre. Har inte alls lust att spela det där bidraget igen i riksfinalen, men tror tyvärr att jag inte kan dra mig ur nu. 
 
MEN den positiva saken som hände igår, var att Luleå gick till SM-final i hockey! Mot Skellefteå! Nu får vi bara hålla tummarna och hoppas att Luleå tar sitt andra SM-guld någonsin. Men nu ska det sovas. Nästa vecka ska jag spela med Västerås Sinfonietta, och repet börjar i Västerås 9:45, så ni kan ju räkna ut resten själva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0