Drömmar om södern

Näe alltså! Nu får det vara nog! Nu har jag nästan varje natt i flera veckor, drömt att jag är tillbaka i Frankrike. Ofta drömmer jag att jag fått med mig lite familj och vänner som också flyttar dit. Men tyvärr lär det nog stanna vid just en dröm, för mina vänner och min familj har fått för sig att det blir krångligt att flytta dit... Jaja, om inte annat borde jag åka dit på besök snart =)
 
 
När jag inte drömmer om att flytta till Frankrike spelar jag trombon ganska intensivt. Just nu håller vi till exempel på att öva inför SMASK (Svenska MusikAckademiers SångKåntest), d.v.s. musikhögskolornas melodifestival. Idén är väl lite att göra en parodi på melodifestivalen samtidigt som folk får tillfälle att göra låtar med full orkester, kör och dansare till. Reglerna för bidragen är få och enkla
  • Text på svenska
  • Max 4 min
  • Minst en tonartshöjning
Dessutom rekommenderas stortrioler och annat typiskt Schlager. Vi har övat hela dagen idag och ska öva imorgon också innan lokalfinalen är på lördag. Riksfinalen blir i Berwaldhallen i maj. Det kan vara ganska kul att spela, men jag märker att när det inte är klassisk musik så tappar jag intresset ganska snabbt :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0