Stackars Pöntinen

Allt i sin ordning:
Först vill jag be om ursäkt för att förra inlägget jag skrev var så slarvigt skrivet. Jag läste igenom det senare och såg att det var både stavfel och klumpig svenska. Ledsen för det ;)
 
I lördags hade jag, Krille, Martin, Erik och Daniel en brassdag. Först spelade och repade vi Ewalds brasskvintett no. 2, sedan gick vi till Berwaldhallen och lyssnade på Bruckners symfoni 4 (magi!) innan vi avslutade med middag hemma hos mig. Vilken tur jag har att jag har släkt och vänner som spelar brassinstrument! =)
 
Igår spelade jag en konsert med Södertörns brassband på kvällen. Förstatrombonisten hade blivit sjuk så de ringde mig. Det är lite trevligt att göra smågig på olika ställen då och då, fast den här gången fick jag för dåligt betalt. Dessutom ville han från början betala mig svart, men jag sa att jag inte tog svartjobb, så jag fick det vitt tillslut. Jag blir så sjukt irriterad på att det är så många som vill köra svart. Det är omoraliskt och egoistiskt!
 
Ja, såhär såg det ut idag när KTHAK repeterade Tjajkovskijs första pianokonsert med Roland Pöntinen. Man ser det inte så tydligt men han sitter vid ett piano precis framför dirigenten. Fast jag skämdes lite. För det första är orkestern på långa vägar inte så bra som den borde vara för att spela med honom (för er som inte känner till honom kan jag säga att han förmodligen är Sveriges bästa pianist), för det andra fick han spela på ett piano idag, inte en flygel, och för det tredje luktade det av lim i hela salen. Men han var helt fantastiskt duktig som vanligt, och väldigt trevlig också. 
 
Jag är dock helt slut nu. Måndagar är långa dagar. Jag åkte hemifrån kl 7 i morse och kom hem nu för en kvart sedan, 23:30, och det har varit full rulle hela dagen. Men det är nog så det ska vara =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0