Bagageångesten kommer krypande...

Igår tog trombonklassen ett glas på kvällen, för sista gången innan jag åker till Sverige. Som vanligt drog det ut på tiden så det slutade med att jag var hemma strax innan 4 på natten. De hade hunnit med några glas, men som ni säkert vet vill ju inte jag dricka mig berusad så efter ett glas vin körde jag hårt på cola, till allas stora besvikelse. Fast jag tror de hajjat att jag inte vill dricka öl nu, så det är nog mer principsak att de ska säga "VAD? Cola? Vad är de för nått??" ;) Men hur som helst blev det ju en hel del cola för min del så jag fick en ganska saftig sockerchock =) Det var en riktigt trevlig kväll även om det är sorgligt att behöva ta farväl av alla... 
 
Idag hade jag sista lektionen med orkesterutdrag med avistaläraren, min favorit. De såg till att jag som avskedspresent fick spela förstatrombon, och av en ren "slump" (eller inte) kom tre kontrabasister, varav jag bara känner brorsan till en av dem, och sa att de ville "lyssna på Thobias för sista gången". Som om de hade hört mig så mycket innan, haha. Men ryktet om min avistaläsning har väl spridit sig på skolan ;) Naturligtvis började stycket med solo i förstatrombon, som alla var eniga att svensken skulle spela. Men idag gick det hyffsat bra att spela. Fransk humor är ganska rå ibland, men väldigt härlig =)
 
Nu kommer ångesten! Jag har verkligen försökt att köpa så lite som möjligt i Frankrike, men det här har jag ändå lyckats köpa på mig. Det kanske inte ser så förfärligt mycket ut, men när jag hade övervikt på ned vägen ned, och hade stora problem med att klara få med allt så kommer det bli ännu jobbigare nu. Men jaja, bara att sätta igång att packa och se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0