Höjdskräck, vampyrer, konserter och skavsår!

Ja nu har jag fått tillåtelse att lägga ut bilder på de danska invandrarna. Man ser dem inte så tydligt här, men om du kollar noga ser du nog att det står två mörka typer framför Eiffeltornet. 
 
De här bilderna togs alltså uppe i Eiffeltornet. (vilket också är rätta svaret på frågan igår. Middagen går till Harald Andertun! Grattis! Nåja, kanske inte ska säga grattis innan vi vet hur den smakar... ) Det kanske ser ut som vi står och har det jättemysigt, och det hade vi också, men det ni inte ser är att det blåste ganska så kallt där uppe! Det ni inte heller kan se att den ena av besökarna (inte Karen) i hissen på väg till toppen, kom på att hon faktiskt är höjdrädd, så det krävdes lite mod för att hon skulle våga gå fram till kanten och kolla ned. Men vi alla var rörande överens om att det var fascinerande att se utsikten. 
 
När man har en dyr kamera (eller lånar en kompis dyra kamera) kan man få folk till att göra vad som helst. Jag lyckades få Karen och Anne-Marie att leka vampyrer i katakomberna! 
 
Men det straffar sig att skämta om allvarliga saker för som ni ser vänster om AM kom plötsligt en spökvampyr och försökte hugga henne i halsen. Men vi lyckades med förenad kraft få loss Anne-Marie och springa ifrån vampyren. 
 
Efter den tramatiska upplevelsen (nåja, det kanske mer berodde på de stora skavsåren Karen och Annie fått) såg vi til att få slappa av med en god middag (ser ni mig i spegeln? Ser jag inte profsig ut med fin kamera och stativ och allt?) innan vi gick till konserthallen för att lyssna på en konsert med spanskinspirerad musik skriven av fransmän. Bland annat spelades Ravels Boléro och Lalo: Symphonie Espagnol. Det var en bra konsert med en strålande violinsolist! Nu kanske ni tror att vi bara hann med Eiffeltornet och katakomberna på hela helgen, men då ska jag tala om att vi han med en hel del även om jag inte fotade allt. Tack Annie och Karen för en rolig och härlig helg! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0