Den här gången klarade jag mig!

(Är inte fransmännen bara för söta? En flaska smoothie, och så står det underst: uttala det "smoussi" =))
 
Idag kom det ett riktigt upplagt tillfälle för Thobias att göra bort sig. När det kommer tillfällen att göra bort sig brukar Thobias vara snabbare än blixten på att ta tillfället, men idag lyckades han mot alla odds undvika det. Vi har nämligen gemensam uppvärmning alla trombonisterna på måndagar och tisdagar. Den där uppvärmningen brukar vara bra, och ofta är det en av eleverna som håller i den, men igår och idag var det huvudläraren. Han är en bra lärare men han är helt besatt av skalor och att man ska spela munstycke. Så igår hade vi en 2h lång uppvärmning som till största delen bestod av skalövningar över flera oktaver, både på trombon och munstycke. Det sliter fruktansvärt mycket och man kan inte koncentrera sig så länge så alla var lite halvsura i pausen efter och de andra trombonisterna snackade om att det var värdelös uppvärmning och att han var galen o.s.v.
 
Idag gjorde han en nästan exakt likadan uppvärmning så i pausen var jag precis på väg att säga "ååhh, han tar död på mig, idag var han ännu värre!!", men som tur var, var det någon annan som började snacka om annat innan jag hann göra det. Efteråt fick jag veta att den gäst som var med oss och som jag trodde bara var en trombonkompis till de andra, var lärarens son. Det hade ju varit lagom snyggt om jag sa till honom "din farsa är helt galen, han tar död på mig med sin värdelösa uppvärmning!".
 
Ett poäng till mig alltså för att jag höll tyst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0