Lalalaaa....

 
Ibland har man bara såna där dagar när allt känns så bra! Det här var en sån dag! Jag vaknade och var inte på dåligt humör vilket är mycket ovanligt när det gäller mig. Jag ville naturligtvis inte gå upp (det är lite väl mycket begärt!) men redan på väg till skolan var jag på riktigt bra humör och visste att den här dagen skulle bli bra!

Inte ens psyko-skaluppvärmningen vi kör på gemensamma lektionerna, kunde bryta ner mitt humör. Jag spelade glatt mina egna skalor (som består av helt fritt valda toner, beroende på vad jag känner för, och vart draget råkar befinna sig) medan de andra spelade sina klassiska dur och harmonisk moll-skalor och brutna ackord. Dur och harmonisk moll är så 2012 tycker jag...
 
När man har en sån här dag har man tillräckligt självförtroende för att spela ganska hyffsat på lektionen, även om läraren tjatar om sina D på fjärde draget och F på 4+ och 6. Jaja, det kommer nog för mig också snart skulle jag tro! Första orkesterrepet gick också relativt bra. Jag gjorde inte totalbort mig på trombonsolot, och musiken är så härlig att spela! Av någon mycket märklig anledning har Rimsky-Korsakov valt att skriva andratrombon i altklav, även om den inte går ett dugg högt. Lite knepigt att läsa ibland, men bra övning!
 
Nåja, nu ska jag forstätta ha en bra kväll, och det får ni också försöka med! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0