Nice, vad nice!

(Jag kunde inte låta bli en aftonbladet-vitsig rubrik!)
Imorgon bitti åker jag till Franska rivieran. Jag tar tåget till Nice, och det är nog där jag kommer hålla till mesta av tiden, men på lördag har jag tänkt att jag ska åka till Monaco som bara ligger någon eller några mil därifrån. Egentligen ska man väl vara på rivieran när det är sommar, men det är säkert härligt på vintern också. Det ska vara ca 10 grader och sol, så kan nog bliva skönt även om jag inte precis tänker bada! 
 
Nice ligger i princip så långt från Paris man kan komma utan att åka utanför Frankrikes gränser. Det är ca 95 mil, men med deras snabbtåg tar det 5h. Lite annat än våra 16 timmar från Nässjö till Vännäs, som bara ligger några mil längre bort. Men tåget går okristligt tidigt! 6:49 åker det från stationen, så jag borde gå och sova nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0