Tillbaka i Paris!

Igår kväll kom jag, efter en lång resa, tillbaka till Paris. Egentligen borde det inte ta så otroligt lång tid att åka mellan Lönneberga och Paris, men när tågen passar dåligt med flygen så kan det ta lite tid iaf. Jag åkte från Lönneberga 9:38 och var i min lägenhet i Paris 21:45 så ca 12 timmar tog det i allt. Men jag kan ju alltid trösta mig med att mina kära vänner i Norge alltid får resa ännu längre ;)
 
Igår när jag skulle resa hit var jag faktiskt lite opepp på att åka tillbaka. Det är bekvämt att va i Sverige, speciellt när man har lov och är i Lönneberga där man får mat serverad. Man kan babbla på som man vill och folk förstår, man kan hitta svenskt godis, man känner folk bra o.s.v. Men nu när jag är här och har haft min första dag i skolan känns det ganska skönt ändå! Jag är inte färdig med Paris än, och nu ska jag ge järnet med trombonen de sista veckorna! Imorgon börjar orkesterprojekt där vi spelar Scheherazade av Rimsky-Korsakov. Jag spelar andratrombon, och just i det här styket har han valt att lägga trombonsolot i andratrombon, YIPPI! =) Fast det är ju också nervöst och det gäller att jag inte gör bort mig. Men om jag klantar till mig kan jag trösta mig med att jag åker tillbaka till Sverige och behöver alldrig mer träffa publiken ;)
 
Det här är första satsen av stycket. Trombonsolot är i andra satsen. Men det är inget stort, långt och svårt solo, så ni kommer förmodligen inte ens lägga märke till det, men för oss trombonister är det stort och viktigt ;) Lyssna på hela stycket, det är fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0